Sunday, May 22, 2011

Vacation on the Big Island





Hilton Waikoloa Village





Hawaiian Sunrise

ヒルトンの5階のバルコニーから撮ったハワイ島の日の出。右側にホテルのビルがちょっと入っているのが残念だが、エレベーターで下りてゴルフ場に行っている間に日の出の状態も変わってしまうのでバルコニーから撮ることにした。この島のコナ(Kona)側からはきれいな日の出は見られないと思っていたので期待していなかった日の出の写真が撮れて嬉しかった。と言うことはこの場所からは日の出も見えるし日の入りも見えるわけだ。しかしながら、夕暮れは毎日雲と霞みに覆われていて夕焼けの空を撮ることはできなっかた。

左の写真は日の出の写真の数分後カメラを北に向けて撮ったものなのに朝の光が全然違うことが判る。ここから北の方面にはマウイ島が見えるはずだがこの写真では見られない。

The sunrise photo above was shot from the balcony of my hotel room which on the 5th floor of the building. Unfortunately, a part of the hotel building had to be included on the right side, but I am satisfied with this. If I went downstairs by elevator and onto the golf course to take the sunrise photos, I might have missed any sunrise shots. The sun rises quickly and the morning light changes very fast. The second photo was shot from the same location facing north. On a clear day, Maui island can be seen from here. The cloud cover was present in this photo and Maui is not seen.


この春学期は予想以外に忙しかった。二か所で大学生を対象に日本語を教えているが、とてもやりがいのあるのは特殊な指導を必要をしている学生達を教える仕事である。この三年ほど当地のある学校塾のようなところで高度の学ぶ能力はあっても何らかの理由で良い成績をとれないばかりか、時には学習意欲が低くそして授業についていけず、結局クラスをやめたり大学を去る学生達に自信ならびに自尊心が持てるように指導しながら専門科目を教えるという仕事をしている。この春はその仕事が忙しくて写真を撮りに行く時間も無かった。

それで、学期が終わった直後ハワイ島で短いが自分の時間を楽しめる休暇をとることにした。ハワイ島に来た一つの理由は真っ赤な溶岩が海に流れ込むというハワイでよく見られる自然の出来事を見たかったし、写真に収める機会もあると思ったからである。ところが噴火活動は二ヶ月あまり前から止まっているということをこっちに来てから分かった。残念なことは残念だが、ここでは他に色々面白い事や所があるのでこの休暇が全く無意味になったのではない。



このホテルは62エーカーあまりの土地に建てられていて、その中に3軒の豪華なホテルビルを含めて5軒以上のビルがある。本館のロビーから自分の部屋に行くには軽快電車がボートで行く仕組みになっている。この様なホテルは今まで見たことも無かった。ちなみに俺の部屋行くにはロビーからその電車で少なくとも15分はかかった。

この鯉はその途中の日本庭園にいるもので、朝にはそこのハスの花がとてもきれいに咲いていた。

Hilton Waikoloa Village on the Big Island is built on 62 acre land. There are 5 gorgeous buildings including 3 luxury hotel buildings. Hotel has its own rail system and a boat channel to transport guests from one end of the hotel area to another. I have never seen anything like this. You won't believe this unless you, yourself stayed here before. To go to my hotel room from the main lobby where I checked in, I hopped on the train and got off at the 3rd station, then took the elevator to go to the 5th floor. All that took at least 15 minutes. The water channel runs along the side the railroad. The boat runs only in the mid-afternoon to the evening hours. So, most of the time, guests take the train. I walked about the place a couple of times on the 62 acre site to take photos.



The building that is seen in the these 2 photos is Palace Tower, one of the three hotel buildings on the site. The hotel building I stayed is beyond Palace Tower.

この二つの写真に見えるビルはパレスタワーと呼ばれるのもので三つのホテルの中の一つで多分一番豪華なものじゃないのかなと思った。俺のホテルビルはその向こうにあった。青色の屋根の建物は”いまり”という日本料理屋だった。上の写真の鯉はそこの庭園で撮ったものだった。

ここに見える電車は手前の方に走って来ているもので、この写真を撮った時は俺は別の方向にはしっている電車の中に居た。左側にあるのがボートが行ったり来たりする水路なのだ。

The train you see is coming toward the train I was riding. I was going opposite direction.

これも電車の中から撮ったもので、見えるビルが俺の泊まっているホテルビルである。




これがそのボートで、下のがホテルビルの前に入ってくる電車。

A boat is coming into view while I was waiting for a train (photo above).

In a short while, this train came into the train stop in front of the hotel building.

No comments:

Post a Comment