Saturday, June 12, 2010

Snoopy's "Daisy Hill" Puppy Farm


I always think of Snoopy's "Daisy Hill Puppy Farm" to be a place of "Love" and "Happiness". It is like our home town. The place we always remember when we grow up. It's the "Home Sweet Home".



This origami puppy is easy to fold. When children ask me to show them how to fold origami, this is one of the few I use to teach.




This photo on the left was in National Geographic Daily Dozen selection a while back.

Some of my images sometimes find ways to stray away to other internet sites without my knowledge. Here is one I discovered on a Spanish language site a while ago, cedequack.wordpress.com. I have become more tolerant of cases like this when the site owner/blogger credits the photo to my name. If you decided to it look up, go to the site and page down to an image of origami puppies.


デージーヒル子犬園

スヌーピーの故郷のデージーヒル子犬園は愛と幸せが一杯あるところに違い無いと思う。俺たちの故郷に楽しい思い出が一杯ある所のように。スヌーピーは里に帰るということはめったにないが、きっとその時を楽しみにしていると思う。そこにはスパイクという名の兄貴がいる。彼等は多分ワンパク兄弟であったに違いない。

俺も小、中学に行っているころはワンパク時代があった。小さかった頃は終戦後の高度経済成長の少し前で、日本がまだ貧乏から立ち上がろうとみんな懸命に頑張っている頃だった。 小さいころは冬には学校へ行くときなどはとても寒く感じたような気がする。学校が始まる前には日向を選んで遊びごとをしていたようだった。そのころは辛かったんじゃないかと思うが今になってはそれは懐かしい思い出の一つとして端に残っていている。夏には近所の仲間とプールや近くの川などに泳ぎに行った。近くと言っても歩いて行ける距離ではなかったので、無論日本のことだから電車に乗って行ったさ。川に行った時はおにぎりなどの弁当を持っていった。とても楽しかった。その頃は近くにコンビニがあるなんてことはムロンなかったさ。こんなような色々な思い出が沢山ある。


その頃はコンピュータやゲームなどが発明されるずっと前のことだから、俺たちは俺たちなりに色々な遊びごとや遊びものを発明していた。ワンパクなことと言えばこんなことが一度あった。
親友と二人でアメリカ進駐軍の基地の射撃練習場へ夕方ごろ行ったことがある。兵隊たちの練習が終えて帰って行くのを待っていたが、待ちきれず、土手を登って上から彼らの射撃を見ることにした。その時突然銃を肩にした一人のアメリカ兵が近くの土手の間から俺たちを偵察しているのに気がついた。俺は一瞬"マズイ”と感じた。友達に”逃げろ!”と叫んで一目散に土手を走り下った。俺たちは撃たれなくすんだようなので、後ろを振り返ってみるとその兵隊は苦笑いをしていたようだった。

それでも俺たちは懲りないで、彼らが射撃場を去るのまって、その後、中へ入って、鉄砲玉の空のものを幾つか拾って帰った。何故そんな無茶なことをしたのかというと、そのころ、俺は自家製の鉄砲を作ることに凝っていた。空気銃なんてものを持っていた奴もいたようだが、俺にはそんな物を買って貰えるはずはなかった。欲しかったら自分で作る以外には手にいれる方法はなかったのだ。それに、そういう物を作ることは物を買うよりもずっと楽しいことだった。鉄砲を作って、それが実際に弾を発射できるのかは疑問だったが、あらゆる調整した後弾が発射できた時はスリル満点の感覚だった。
ところで、あの時もし俺があのアメリカ兵に気ずかなかったら、俺達を撃たれていただろうか? 捕まっていただろうか? あの頃あとでそんなことを考えてゾットすることがよくあった。貧乏でありながら、辛かったことも含めて色々なことがあったが、今ではみんな楽しい思い出になっている。 書きはじめたらキリがない。。。 また、いつかそなんことをとり上げることもあろう。

子犬のオリガミの折り方は易しいので、子供達がオリガミを教えてくれと頼みにくるとき この子犬なんかを作りはじめる。 そして、紙の木や草なども切って”子犬の友だち”とか”一人ぼっちの子犬”などのストーリー場面を作って子供達に折り紙の楽しさをあじあわせる。 三つ目の写真はナショナル・ジオグラフィックのデイリーダースに選ばれたことがあった。

このサイトは (cedequack.wordpress.com), スペイン語なので読めないが俺の写真を許可無しで載せているのに最近気ずいた。こうゆうことは近頃よくある。でも、この場合は俺の名前も載せてあるので、良心のない奴では無さそうなので、こうゆうことは大目に見ることにしている。

9 comments:

  1. Without your knowledge....that's not good....but at least, that site put your name with the pic!
    Very cheerful colors and settings, you are really a Origami Genius!

    ReplyDelete
  2. Thank you, Kumiko san always, for your comment.

    I have become more tolerant to cases like this when someone lifts my photo for their website for their personal use as long as he/she credits the photo to my name.
    I consider them actually good and considerate people.

    ReplyDelete
  3. ”遊ぶこと、遊ぶものを発明していた”時代、”そういう物を作ることは物を買うよりもずっと楽しいことだった”時代・・・・ほんのちょっと昔のことなのに、随分変わってしまったみたい。

    ReplyDelete
  4. そうですね。 日本の外でコンピュータ関係の仕事を長年に渡ってし、結果的に日常生活をより楽にすることに貢献してきたことになりますが、それに伴ってコンピュータで日本語や世界諸国の言葉を使うことも出来るようになり、あらゆる電子ゲームも発達して、とても楽しい、便利な世界になりました。でも、そいうことが一方、正しい日本語の書き方、または使いかたをおろそかにしたり、子供達が外で遊ぶ時間を減らしていることにもなっているようです。

    ReplyDelete
  5. Hi! I could have sworn I've visited this web site before but after browsing through many of the posts I realized it's new to me.
    Nonetheless, I'm certainly pleased I came across it and I'll
    be bookmarking it and checking back often!


    Also visit my page; chestfatburner.com

    ReplyDelete
  6. Yesterday, while I was at work, my cousin stole my apple ipad and
    tested to see if it can survive a 30 foot drop, just so she
    can be a youtube sensation. My apple ipad is now destroyed and she has 83 views.
    I know this is completely off topic but I had to share it with someone!


    My homepage ... Tend to be gynecomastiajackets any beneficial?

    ReplyDelete
  7. Why visitors still use to read news papers when in this technological
    globe all is existing on web?

    Also visit my blog post ... How do bodybuilders acquire man boobs ?

    ReplyDelete